søndag 10. oktober 2010

Vogue Appleblossom

Denne lille planten har det vært mye forvirring rundt her i huset! Den ankom som stikling med et helt annet navn enn det jeg har endt opp med til slutt. Men det har jo vært litt morro å gruble på det, og å få hjelp av andre pellisvenner med forslag. Til slutt ble vi vel enig i at det måtte være en Vogue..

Dette er en F1 Hybrid (Zonale) med lyserosa og hvite sjatteringer i blomsten. Veldig sart og lekker i sine enkle blomster. Bladene er mellomgrønne med lys sone i midten.

Vogue Appleblossom 2010

Vogue Appleblossom blad 2010 Lekker :-)

4 kommentarer:

  1. Nydelige blomsterbilder du viser her! Er selv en ivrig pelagoniumsamler, vel har bare vært det etårs tid, men men så mange forskjellige flotte planter.

    Ha en flott høstkveld.
    Marianne

    SvarSlett
  2. Takk :-) Ja det er utrolig mange forskjellige pelliser, og de er jo så nydelige og spennende alle sammen! Gleder meg til jeg får flere i samlingen min. Jeg har jo bare holdt på siden juli i år.. har nå ca 40 stk i hus. Skal så flere til vinteren!

    Ha en fantastisk høstkveld videre du også :-))

    SvarSlett
  3. heisann!

    ÅÅÅÅ, jeg blir rent sjuk av misunnelse over alle de flotte pelargoniane du har. Er i fred med å 'bygge' opp en patio på veggen ved kjøkkenterrassen. Hadde håpa på bare krydder/duft-pelargonia, men det får bli en annen gang. Tar litt tid å samle!

    SvarSlett
  4. Vilt og vakkert: Ja man blir bare mer og mer bitt av denne pellis-dillen! Jeg har ikke vært så flink til å poste nye bilder i sommer pga at vi har vært på flyttefot. Håper jeg kan bli litt flinkere. Har fått utvidet samlingen en god del, også med duftere. Men jeg ser at bladlusa elsker duftere!! Noe som ikke jeg synes er like morsomt. Men sånn er det nå bare :-) Lykke til med samlingen. Snart vil du ikke få plass selv på kjøkkenterrassen!! He-heee :-)

    SvarSlett